Wczoraj rano rzuciłem sobie mini wyzwanie. Czy da się napisać podstawową funkcjonalność Brick Breakera w godzinę? Da się o wiele szybciej!

Youtubowy debiut

Postanowiłem napisać tą grę jeszcze raz, tym razem nagrywając proces, wraz z moim komentarzem.

Jeśli chodzi o „publiczne” przemówienia, to jest to moje trzecie podejście, zaraz po obronie inżynierki i magisterki. Nagrane za jednym razem i bez cięć. Więc oprócz Brick Breakera znajdziecie tu kilka zacięć, przymilanie się do zamulonego komputera i moje nowe motto „I co? I Teraz…”, które powtarzam częściej niż byłem tego świadomy…

Miałem też nadzieję, że to jak brzmię, to wina mikrofonu, ale niestety sprawdziłem i to moja wina 🙂 Zacząłem ćwiczyć dykcję.

Kilka merytorycznych bubli

Dopiero zaczynam naukę Unity, więc nie wszystko na tym filmie zrobione jest optymalnie. Zorientowałem się na przykład, że cegły i ściany wcale nie muszą mieć kinematycznego ciała, wystarczyło by statyczne. Wydaje mi się jednak, że te wpadki udowadniają tylko główną tezę filmu. Można szybko i łatwo napisać grę, mając tylko podstawową wiedzę o Unity

Jeśli chodzi o aspekt, który skomentowałem „Nie wiem co to robi, ale ponoć pomaga” – obiecuję odrobić pracę domową i podsumować to zagadnienie w oddzielnym wpisie.

Materiały do filmu

Grę tworzyłem w Unity 5.6, korzystając z darmowych grafik: Kenney – Puzzle Pack

Cały projekt znajduje się na moim GitHubie

Zapraszam do obejrzenia