Bardzo łatwy i szybki sposób na „nisko budżetową” animację.

Co potrzebujemy?

  • 1 x moneta (ja swoją wyciągnąłem z darmowego zestawu od Kenney)
  • Do tego naturalnie Unity. Ja korzystam z wersji 5.6

Kręcimy monetą

  1. Dodajemy sprite z monetą do sceny
  2. Otwieramy okno animacji (Window -> Animation)
  3. Po zaznaczeniu w inspektorze obiektu z monetą, w oknie animacji dostępny będzie przycisk ‚Create’. Klikamy i wybieramy miejsce zapisu nowego pliku z definicją animacji
  4. Zmniejszamy parametr ‚Samples’, powiedzmy na 10
  5. Edytujemy klatki nr 5, 10, 15, 20, 25, 30, odpowiednio w każdej zmieniając parametr Scale X w komponencie Transform na
    • 0.7
    • 0.4
    • 0
    • 0.4
    • 0.7
    • 1
  6. Podziwiamy animację

Szybkością i płynnością animacji sterujemy poprzez zmianę parametru ‚Samples’, oraz ilości klatek i wartości Scale X.

Poniżej filmik prezentujący cały proces.

Znacie jakieś podobne sztuczki do zastosowania w Unity?